niedziela, 11 marca 2012

HMS Bulwark.

Walki z opóźnieniem na blogu część druga. ;) Wracamy więc pamięcią do 19 lutego, kiedy to w porcie w Gdyni przy Nabrzeżu Francuskim cumował HMS Bulwark - brytyjski statek wojenny. Wybrałyśmy się tam razem z Dajaną, jak zwykle na wstępie zaliczając przygodę z autobusem - po spędzeniu na przystanku 20 minut okazało się, że sprawdziłam rozkład na sobotę, a nie na niedzielę. Postanowiłyśmy więc wsiąść w pierwszy trolejbus, który przyjedzie, podjechać do placu Kaszubskiego, a stamtąd ruszyć pieszo.


Okazało się, że drogę tę często pokonywałyśmy podczas kursu na prawo jazdy, a widoki (tym razem za dnia, bo prawko robiłam zimą i zazwyczaj jeździłam po zapadnięciu zmroku) były całkiem niezłe.
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Minęłyśmy Urząd Morski...
Image Hosted by ImageShack.us
... a potem skierowałyśmy się w stronę, którą wskazywał znak. ;)
Image Hosted by ImageShack.us
A to już widoki bezpośrednio przed portem.
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Kiedy dotarłyśmy na miejsce okazało się, że kolejka do wejścia jest bardzo długa. Postanowiłyśmy w niej jednak stanąć - ja byłam zdeterminowana, a Dajana poddała się sile mojej perswazji. ;)
Image Hosted by ImageShack.us
Stałyśmy już jakieś pół godziny, kiedy okazało się, że zaraz rozpocznie się półtoragodzinna przerwa, podczas której nie będą wpuszczali na okręt. W tej sytuacji Dajana zdecydowała się wrócić do domu, a ja zostałam w kolejce. Wielu ludzi zrezygnowało, więc nagle znalazłam się na jej samym początku i rozpoczęłam półtoragodzinne oczekiwanie. Umilałam sobie ten czas obserwowaniem otoczenia zwłaszcza ekipy telewizyjnej czającej się na ludzi, którym udało się zwiedzić statek przed przerwą.
Image Hosted by ImageShack.us
A w tym samym czasie okręt kusił mnie z daleka.
Image Hosted by ImageShack.us
O godzinie 13 znów otwarto bramy i udało mi się wejść do środka. Muszę powiedzieć, że okręt zrobił na mnie ogromne wrażenie. Poniżej skomplikowana pokładowa maszyneria i grube metalowe drzwi.
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Okręt cały obwieszony był "propagandowymi" plakatami i różnymi zakazami/nakazami.
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Ciekawe były też naklejki na niektórych drzwiach.
Image Hosted by ImageShack.us
A to już kącik zdrowotny z artykułami pierwszej potrzeby. ;))
Image Hosted by ImageShack.us
Wypuszczono nas także na pokład zewnętrzny...
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
... a potem wróciliśmy do środka. Rozbawił mnie widok takiej ilości wiader ukrytych pod schodami, bo skojarzył mi się z kreskówkami, w których wybiera się wodę z tonącej łodzi właśnie wiadrami. Widok dość groteskowy, biorąc pod uwagę rozmiar okrętu. ;)
Image Hosted by ImageShack.us
Ostatnim punktem wycieczki były: mokry i suchy dok. Oto fragment konstrukcji tego pierwszego.
Image Hosted by ImageShack.us
Nie wiem, co to jest, ale ochrzciłam to "czołgiem" i udało mi się wejść do jego środka jako jednej z ostatnich. Gdy wyszłam, jeden z żołnierzy stwierdził, że w środku jest za ciasno i nie pozwolił innym ciekawskim na zwiedzenie tego obiektu.
Image Hosted by ImageShack.us
Widok na mokry dok z centrum dowodzenia "czołgu"...
Image Hosted by ImageShack.us
... oraz kuchnia i sypialnia żołnierzy. Jak to ujął jeden ze zwiedzających: "Z polskim sanepidem by to nie przeszło". ;)
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
A to już suchy dok i ekspozycja dotycząca ekwipunku, który znajduje się na pokładzie okrętu.
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Po wyjściu trafiłam akurat na wywózkę ekskrementów. ;)
Image Hosted by ImageShack.us
Ostatnie spojrzenie na statek z zewnątrz...
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
... a właściwie to dwa. ;)



Translation/Übersetzung


Photos from the visit of HMS Bulwark in Gdynia Harbour.


Der Besuch von HMS Bulwark in Gdynia.