piątek, 25 stycznia 2013

Dresdner Altstadt - der zweite Teil.

Druga część spaceru po drezdeńskiej starówce.

Jak widać - odbudowa wciąż trwa.
 Ściana Albertinum, czyli Muzeum Sztuki Nowoczesnej, które... odwiedziłam. ;) A wszystko to dzięki mojej Dresden Card, która umożliwiła mi wejście tam za darmo, kiedy skończyły mi się wszystkie atrakcje z listy głównej i przeszłam na listę rezerwową. No i nie było tak źle, bo mieli obrazy Caspara Davida Friedricha. ;)
A to już Akademia Sztuk Pięknych.
 Fürstenzug czyli malowidło przedstawiające praktycznie wszystkich władców Saksonii. W jego okolicach nagromadzenie turystów rosyjskich jest takie, że ledwo się da przejść. ;)
 Na drugim zdjęciu widzicie Hofkirche, czyli kościół katolicki w sercu protestanckiej Saksonii... zbudowany   przez konwertytę Augusta III Sasa, który przeszedł na katolicyzm po tym, jak został królem Polski. ;)
 Dziwaczny ołtarz boczny tamże. ;)
 A tak prezentuje się rezydencja królewska...
 ... i opera zwana Semperoper.
 Zwinger, czyli najbardziej znane muzeum drezdeńskie. A takie ładne, że będzie o nim jeden z kolejnych postów. ;)
 A to już widok z Brühlsche Terrasse (czyli z deptaku nad brzegiem rzeki) na drugą stronę Łaby.
Hofkirche...
 ... i Akademia Sztuk Pięknych po raz drugi.
 Ta śmieszna pani nie była wcale panną młodą, a... jedną z naganiaczek na pobliskim jarmarku bożonarodzeniowym. ;)
 A na koniec - zdjęcie poglądowe na Brühlsche Terrasse. ;)